
COVID-19 známi ako Korona vírus ovplyvnil celý chod nielen domácností, ale aj biznisu, výrobných podnikov a aj samotných ľudí vo svete. Jeden z merateľných parametrov, ktoré poukazujú na dopad na priemysel, je aj vývoj predaja výrobkov do domácnosti . Priamy dopad na slovenské domácnosti formou zatvorenia všetkých obchodných prevádzok sa stal 14.3.2020, v niektorých regiónoch bol už dopad formou zatvorenia škôl.. a výrobných prevádzok už od 9.3.2020.
Celkový prepad predaja na území SR v kategórii veľké domáce spotrebiče (voľne stojacie a zabudované) sa pohybuje na úrovni -16 % oproti rovnakému obdobiu minulého roka . Najväčší negatívny dopad na predaj má na produkty mikrovlnné rúry a umývačky riadov, kde je prepad vyšší ako 30 %. Naopak nasledujúce produkty zažili boom v predaji a to hlavne zabudované kávovary a mrazničky , kde sa predaj zdvojnásobil oproti rovnakému obdobiu minulého roka. Tie produkt zažili veľký boom…
V malých domácich spotrebičoch (kuchynské roboty, vysávače, kávovary, starostlivosť telo, tvár a vlasy, čistota vzduchu a iné) o bol vývoj dramatickejší . Záujem o nákup výrobkov má zaznamenaný pokles o viac ako 40 %. Produkty kategórie starostlivosť o vlasy a epilátory zažili najväčší prepad predaja na úrovni -70 %. za nimi nasledujú výrobky kuchynské roboty s prepadom viac ako -40%. Naopak COVID-19 a záujem o zvýšenie čistoty v domácnosti 6-násobne zvýšila záujem o čističky vzduchu .. do domácnosti . . To je jediná kategória produktov, ktorá nezažíva prepad ..
Údaje nám ešte neukazujú skutočný dopad na priemysel, pomaly polovicu marca sme prežívali ešte v bežných koľajach života, ten reálny dopad bude známy až po skončení mesiaca Apríl .. .I Keď dopad bude výrazný, je potrebné dodržiavať odporúčania Hlavného Hygienika SR a pokiaľ možno zabrániť rozširovania vírusu medzi nás..
zdroj dát: APPLiA Slovakia